środa, 10 lipca 2013

Podziwiając krajobrazy...

Wakacje jest to czas odpoczynku i zabawy, podczas którego nie można zapomnieć o Bogu.
Nasz KSM wraz z ministrantami z naszej parafii udał się na 5-dniowy spływ kajakowy Bugiem. Cała nasza przygoda rozpoczęła się 1 lipca. Pełni zapału z samego rana spotkaliśmy się na parkingu przy kościele, aby wyruszyć w drogę. Po dojechaniu nad piękny krajobraz Nadbużański, znajdujący się w Gnojnie, pomodliliśmy się o bezpieczne rozpoczęcie naszego spływu i zaczęliśmy naszą przygodę na wodzie. :-D Po kilku godzinach płynięcia dopłynęliśmy do Mierznic Starych, gdzie wieczór spędziliśmy na wspólnych grach, zabawach a także wysławianiu Pana śpiewem. Kolejny dzień naszego spływu rozpoczął się Jutrznią i wspólną Eucharystią, podczas której prosiliśmy Pana o potrzebne siły na ten ciężki dzień, który nas czekał. Po wspólnym śniadaniu wypłynęliśmy w dalszą podróż. Był to najdłuższy odcinek z którym mieliśmy się zmierzyć (miał on ok. 35 km), ale dzięki wspólnym śpiewom, modlitwom i rozmowom, które towarzyszyły nam daliśmy radę. W Drohiczynie wybraliśmy się na Górę Zamkową, gdzie oglądaliśmy piękny krajobraz a także podziękowaliśmy Bogu za piękno które nas otacza, za dzień przeżyty z nim i na Jego chwałę, oraz powierzyliśmy się Matce Najświętszej. Następnie udaliśmy się na spotkanie z skarbnikiem diecezjalnym KSM-u Diecezji Drohiczyńskiej, podczas którego dowiedzieliśmy się jak oni funkcjonują, jakie akcje przeprowadzają a także zwiedziliśmy ich biuro.

Trzeci dzień naszej przygody jak zwykle rozpoczął się wspólną Mszą Świętą, po której zwiedzaliśmy Muzeum Diecezji Drohiczyńskiej, Katedrę oraz jej podziemia. Tuż po śniadaniu ruszyliśmy w dalszą podróż. Mimo wielu trudności jakie nas napotkały po drodze z pomocą naszego kochanego Taty dopłynęliśmy do celu. W Grannie wieczór upłyną na wspólnych zabawach. Na początku kolejnego dnia powierzyliśmy się Bogu i prosiliśmy Go, aby pomagał nam w walce ze złem i dopłynięciu do naszego dzisiejszego celu – do Nur. Po paru godzinach wytężonego wiosłowania dopłynęliśmy do tej malowniczej wioski. Dalszą część dnia spędziliśmy na grach, zabawach i rozmowach. Wieczorem uczestniczyliśmy w Eucharystii. Następnie wszyscy zebraliśmy się przy ognisku. Były to chwile śmiechu jak także wysławiania naszego Pana śpiewem. Rano ostatniego dnia spotkaliśmy się na wspólnej Eucharystii, podczas której dziękowaliśmy Bogu za bezpieczne przeżycie tych dni, powierzaliśmy Mu naszych dobrodziei dzięki którym mogliśmy uczestniczyć w tym spływie. Po wspólnym ostatnim już śniadaniu spakowaliśmy się i ruszyliśmy w drogę powrotną.

Były to piękne 5 dni, podczas których odpoczęliśmy, zwiedziliśmy ciekawe i piękne miejsca a co najważniejsze nie zapomnieliśmy o najważniejszej Osobie w naszym życiu – Panu Bogu.  Z całego serca dziękujemy wszystkim, którzy pomogli w organizacji tego spływu, a także wszystkim którzy nas tak miło przyjęli i obdarzyli zaufaniem. Dziękujemy również naszym opiekunom, p. Robertowi, p. Przemkowi oraz ks. Pawłowi, którzy poświęcili swój czas i zapewnili nam udany wypoczynek. Wszystkim jeszcze raz bardzo dziękujemy i zapewniamy o modlitwie. :D Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.