wtorek, 15 października 2013

"Jan Paweł II - Papież Dialogu"



13 października przeżywaliśmy kolejny a zarazem ostatni dzień papieski, podczas którego wspominaliśmy jeszcze błogosławionego papieża Polaka. Tegoroczny XIII Dzień Papieski przeżywaliśmy pod hasłem "Jan Paweł II - Papież Dialogu". Błogosławiony Ojciec Święty swoim życiem, niezwykle prosto starał się realizować podstawowe wartości chrześcijańskie takie jak : modlitwa, dialog, życie w ubóstwie, cierpienie, przebaczenie, adoracja.
Nieustanny dialog z młodzieżą, rozmowy z przywódcami religijnymi, spotkania z dyplomatami niemal wszystkich krajów świata, przemówienia w parlamentach czy organizacjach międzynarodowych. Wszystkie te działania miały swe źródło w ciągłym dialogu Błogosławionego Papieża z Bogiem na modlitwie. Również w przemówieniu do Konferencji Episkopatu Polski papież podkreślał z mocą:
 „W dialogu trzeba jasno mówić, kim ja jestem, żebym mógł rozmawiać z kimś drugim, który jest inny. Trzeba bardzo jasno to mówić, bardzo stanowczo: kim ja jestem, kim ja chcę być i kim chcę pozostać."
Jan Paweł II prowadził niezwykłe dialogi, również z młodzieżą! …kochał młodych i prowadził z nimi niezwykły i szczery dialog dotyczący osoby Chrystusa. Papież Polak już od pierwszych dni swojej posługi Piotrowej wiązał przyszłość świata i Kościoła z młodym pokoleniem. W dniu inauguracji swego pontyfikatu, zwracając się do młodych ludzi na placu św. Piotra, powiedział:
 „Wy jesteście nadzieją Kościoła i świata - wy jesteście moją nadzieją”. Również do KSM-owiczów skierował następujące słowa: "Nie wstydźcie się ideałów - wręcz przeciwnie, głoście je i brońcie ich! Liczy na was Chrystus, liczy na was Pani Jasnogórska, liczy na was Kościół. Liczy na was i potrzebuje was Polska! Właśnie jako KSM!"
Oddając cześć i hołd naszemu Rodakowi błogosławionemu Janowi Pawłowi II, młodzież z gimnazjum w Adamowie przygotowała krótką część artystyczną którą przedstawili w Kościele Parafialnym w niedzielę 13 października o godzinie 16,00. Po przypomnieniu sylwetki wielkiego Polaka odbyła się Eucharystia, podczas której zanosiliśmy Bogu nasze prośby za wstawiennictwem Papieża Polaka. Ostatnim punktem było  Nabożeństwo Fatimskie. Wspominaliśmy w modlitwach o dobrym przygotowaniu się wszystkich ludzi do rychłej kanonizacji błogosławionego Jana Pawła II. Całe spotkanie zakończyło się odśpiewaniem Apelu Jasnogórskiego.
Zawierzmy się Maryi jak Jan Paweł II i powtarzajmy częściej: Totus Tuus, Totus Tuus Maryja!

,,Tobie oddaję wszystkie owoce mojego życia i posługi;
Tobie zawierzam losy Kościoła;
Tobie polecam mój naród;
Tobie ufam i Tobie raz jeszcze wyznaję:
Totus Tuus, Maryja!
Totus Tuus. Amen."


Zdjęcia i filmiki z tego dnia można obejrzeć tutaj. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz